Ciasto Czekoladowy Słonecznik

Kilka dni temu otrzymałam od firmy Skworcu pyszną przesyłkę pachnącą Świętami: mnóstwo przeróżnych bakalii( na stronie oprócz nich znajdziecie również wiele wariantów kaw smakowych-zamawiałam już wcześniej-pycha!). Przeglądam, wącham aż tu nagle moje oczy ujrzały słonecznikowego delikwenta:) A że u mnie po akcji następuje zwykle szybka reakcja, więc już następnego dnia wzięłam się do pracy i przygotowałam "Słonecznika".  To ciasto, które ma bardzo wyraźny orzechowo(!)-czekoladowy smak i swoją słodyczą zadowoli największego łasucha:) Polecam szczególnie osobom, które lubią sobie ciasto "pochrupać":) Masa słonecznikowa to na mój gust taki miks smakowy popularnego batona Lion(chrupkość) i Mars(karmelowy smak). Drugą masa jest na bazie budyniu czekoladowego- ta już ma gładką konsystencję i jest dopełnieniem słodkiej rozpusty:)
Składniki na biszkopt(blacha 22x 25 cm):
6 jaj
szklanka cukru
szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy na sztywno. Pod koniec dodajemy cukier. Miksujemy na sztywno, dodajemy po 1 żółtku. Miksujemy na najniższych obrotach. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy do masy jajecznej. Mieszamy. Wykładamy na blachę 22x25 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy 35-40 minut w temperaturze 180 stopni. Studzimy. Kroimy na dwa równe blaty.
Składniki na masę słonecznikowo-kajmakową:
Prażony słonecznik:
200 g ziaren słonecznika łuskanego
2 łyżki masła
2 łyżki cukru
Masło roztapiamy na patelni. Wsypujemy ziarna słonecznika i 2 lyżki cukru.
Mieszamy co jakiś czas, do zezłocenia ziaren. Studzimy.
250 g margaryny
300 g gotowej masy kajmakowej z puszki
Margarynę miksujemy na puszystą masę. Dodajemy po łyżce kajmaku stale miksując, 
do uzyskania gęstej, gładkiej masy.
Wsypujemy przestudzone ziarna uprażonego słonecznika. Miksujemy.

Masa czekoladowa:
opakowanie budyniu czekoladowego
1 ½ szklanki mleka
4-5 łyżek cukru
150 g masła roślinnego
Proszek budyniowy rozrabiamy w ½ szklanki mleka. Resztę mleka gotujemy z cukrem. Gotujemy budyń. Studzimy. Margarynę miksujemy na puch. Dodajemy po łyżce ostudzonego budyniu. Ucieramy do uzyskania gęstej, gładkiej masy( ucierając budyń z masłem, a nie miksując mamy 90 procent pewności ,że się nie zwarzy:))
Dodatkowo:
opakowanie kakaowych herbatników
płatki migdałowe do dekoracji
WYKONANIE:
blat biszkoptowy
 
masa słonecznikowa
 
blat biszkoptowy
 
masa czekoladowa
herbatniki
polewa + dekoracja z płatków migdałowych
Czekoladowy słonecznik to przekładaniec z dodatkiem ziaren słonecznika o orzechowym smaku-ciasto jest więc fajnym rozwiązaniem dla tych, którzy uwielbiają orzechy, ale niestety są na nie uczuleni.

Smacznego!
Eko Ciasta i Eko Desery

18 komentarzy:

  1. Jak zawsze słodko, pięknie i chce się u Ciebie siedzieć i siedzieć. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię ciasta z słonecznikiem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowite ciasto i jak pięknie się prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacj. Ciekawi mnie smak tego ciasta. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł ! Takiej wersji nie znałem więc koniecznie będę musiał zrobić takie :) ciasto wygląda przepysznie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Do masy czekoladowej ile potrzeba margaryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jej.. dzięki za spostrzeżenie- nie napisałam: 150 g margaryny lub masła( już dopisuję:))dzięki i pozdrawiam:)

      Usuń
  7. O mniam, to zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie ciacho to po prostu poezja :) prażony słonecznik smakuje najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko, co lubię, zapisałem do wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto właśnie skończyłam. Z wielkościami blaszek troszkę zamieszanie jest, bo podane są 2 wielkości . Biszkopt zrobiłam na tej większej. Wszystko wyszło pięknie, jutro napiszę jak smakuje.Pozdrawiam Lora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, podałam 2 wymiary:( Poprawna to oczywiście ta mniejsza:) Ale w dużej też wyjdzie, tylko ciut niższe Już poprawiam, dzięki:):* Napisz koniecznie, czy przypadło Ci do gustu:) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Ciasto jest świetne. Nasączylam górny biszkopt ponczem cytrynowym i następnym razem nasącze również biszkopty ponieważ ciasto wyszło bardzo wilgotne a cytryna nadała zapachu i pewnego orzeźwienia. Ciasto jest pyszne nie jest o dziwo mdłe i przesłodzone co mogłoby się wydawać czytając składniki potrzebne do jego wykonania. Świetnie smakuje słonecznik jest bardzo chrupiący. Pół blachy ciacha schowałam na jutrzejsze babskie święto bo za szybko znikało. Pozdrawiam i z okazji jutrzejszego święta wszystkiego naj.. naj..:-) Lora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam mniam:) Z takim nasączeniem musiało być pyyszne:) To prawda- nie jest mdłe ani za słodkie, mimo kajmaku z puszki w składzie Cieszę się że Ci smakuje:) Pozdrawiam i również życzę wszystkiego dobrego Lora.

      Usuń
  12. Zrobiłam to ciasto, jak dla mnie za mdłe. Gościom smakowało.

    OdpowiedzUsuń